Ik ben nu 15 jaar, en mag ook echt heel persoonlijk weten dat Jezus voor mijn zonden is gestorven aan het kruis. Ik kwam op mijn 10e tot geloof, maar sinds de middelbare school liet ik alles afweten, begon met schelden en kwam in een put terecht. Ik probeerde steeds om er zelf uit te komen, maar toen ik besefte dat ik op God moest zien, die mij eruit zou halen, veranderde alles. 

(Ook waren we weggegaan uit onze gemeente, wat bij mij heel veel losmaakte. Ik was boos op mijn ouders. Ik ging mensen haten. Als ik 's avonds voor de spiegel stond, en ik was boos op iemand, of iemand had mij pijn gedaan, keek ik mezelf aan in de spiegel, en zei ik: 'Ik haat ..', totdat ik niet meer boos was. Gelukkig is dit veranderd, en mag ik nu mijn haters liefhebben!) 

Ik had toen ook een preek geluisterd, die mij heel erg raakte. Dat was deze preek: 

Hoe is jouw levenswandel? | Gerbert de Jong | 10 mrt 2019 - YouTube 

Deze preek liet mij zo duidelijk in zien dat ik van God was weggelopen, mn eigen leven leefde, maar dat de Vader met open armen op mij wachtte!! 

Ook had ik dit filmpje bekeken: Animatieverhaal 'Jezus Wil Jouw Huiseigenaar Worden' | David De Vos - YouTube 

Dit liet mij echt zien dat Jezus heel mijn hart wilde! Ik hield steeds toch nog een deel van mijzelf..! 

Het was op het moment dat ik alleen thuis was. Ik was zo diepongelukkig. Ik had zo'n verlangen om voor Jezus te leven, maar steeds viel ik weer. Ik ging in de kamer op mijn knieën, en het eerste wat ik naar God uitriep, was: 'Heer', ik wil dit niet meer!! Ik wil voor U leven, maar steeds val ik weer. Ik voel mij als deze verloren zoon! Ik ben een verloren dochter van U, maar puur om het feit dat ik weet dat U met open armen op mij wacht, kom ik terug bij U!!' Jezus liefde werd uitgestort in mijn hart. Ik zag als het ware Jezus, voor mij aan het kruis. Ik mocht alles aan de voet van het kruis neerleggen. Ik gaf in mijn gebed ook daadwerkelijk alle sleutels van mijn hart aan Jezus. Heel mijn leven, mijn pijn en verdriet, mijn falen en mislukken legde ik voor Jezus neer. Ik ruimde alles uit de weg, en Jezus kwam ervoor in de plaats!! Geweldig hè..!

Sinds die dag is er veel veranderd.. Ik ging mij heel veel verdiepen in de Bijbel, en leerde steeds meer van wie God daadwerkelijk was..! Maar toch nog niet alles. Het was op een dag dat ik hoorde dat we waren uitgenodigd in een gemeente van mensen die we goed kenden. Die mensen zaten ook in onze vorige gemeente, maar waren daar ook weg gegaan. Ik zag er heel erg naar uit, en op die dag is er zoveel gebeurd; Jezus openbaarde zich op die dag aan mij. Zijn liefde werd uitgestort in mijn hart! Vanaf die dag is mijn leven écht veranderd. Ik heb liefde gekregen voor de mensen om mij heen. Mensen snappen daadwerkelijk niet dat ik niemand, maar ook echt niemand meer kán haten!! 

Ik ben zondag 17 oktober 2021 gedoopt op mijn persoonlijk geloof in de Heere Jezus! 

(Zie de foto hierboven)

Nu mag ik al sinds begin 2021 een échte levenswandel met Jezus hebben!! Ik heb het verlangen gekregen om een getuige van Jezus te zijn, en mag vaak met mensen gesprekken hebben over het geloof, en hun vertellen wat God in mijn leven heeft gedaan!! 

Het is iets wat ik iedereen gun; ook jou als je dit nu leest!! 

Jezus is de enige die echte rust en vrede kan geven, die de wereld je niet te bieden heeft!! 

God bless you!!

xx-Lydia-xx

 

 

 

 
 


 

Hier kan je een reactie plaatsen die iedereen kan zien:

Reactie plaatsen

Reacties

Sharon
3 jaar geleden

Lieve Lydia, n.a.v. de video van Kenneth heb ik gehoord over jou en je website. Ik vind het prachtig dat een 14-jarige al zo mag getuigen voor onze God! Gods rijke zegen toegewenst en ja Christus volgen is niet de weg dat mensen je liefhebben. Sinds ik christen ben, heb ik meer strijd gehad dan toen ik een kind van de wereld was, maar de VREDE IS ongekend en dat drijft je. God houdt je vast. Dat is een mooie belofte.
Toen ik 14 was wist ik het allemaal nog niet wat te geloven. Ik was 19 toen ik tot geloof kwam, Kenneth ook (hij is mijn broertje). Ik vind het zo mooi als je als zo verankerd bent in geloof op zo'n jonge leeftijd. Hopelijk mag dit bericht je bemoedigen in het getuigen van onze Verlosser, want de tijd is kort.

Veel liefs, Sharon

Lydia
3 jaar geleden

Lieve Sharon,

Dank voor je bemoedigende reactie!!
Die vrede is zeker ongekend ja!!
Oh dus jij bent zijn zus.. leuk joh!!😊
Nou hè, is ook echt een wonder van genade wat er in mn leven mocht gebeuren..!
Je berichtje bemoedigd me zeker!! De tijd is idd nog kort, en zo veel mogelijk mensen moeten dát te weten komen..!🙌

Heel veel zegen!!
Liefs, Lydia

Judith
3 jaar geleden

Wauw wat fantastisch om te lezen dat jij op jouw leeftijd al zo'n levend lichtje in deze wereld mag zijn! Wat geweldig dat God jou als werktuig in deze donkere wereld mag gebruiken om de mensen te mogen vertellen van Zijn genade en Liefde! Dank je wel zusje 🔥❤️ dat je maar een hoop mensen in aanraking mag brengen met Gods liefde!

Lydia
3 jaar geleden

Hey Judith!!

Dankjewel voor je bemoedigende reactie!!
Fantastisch hè..!
Nou hè, laten we daar maar voor bidden! Het is ook echt mijn verlangen dat veel mensen in aanraking mogen komen met het evangelie!!
Echt nogmaals dank voor je lieve reactie!!

Veel liefs en zegen, Lydia😘

Peter klinkert
3 jaar geleden

Lieve Lydia, ik wens je gods rijke zegen toe👍👼🙏🙌🙏

Lydia
3 jaar geleden

Hetzelfde!!🙌🏻☺️

José Marz
3 jaar geleden

Lieve Lydia,
Wat een wonder dat De Here jou zo gebruikt tot ZIJN doel om mensen bij Jezus te brengen.
Maar ook dat jij al die keuze voor hem zo mocht maken!
Mijn kleindochter van 14 leeft zo zonder de Here Jezus helaas!
Dank voor het bemoedigende web!
Wat je mag gebruiken tot eer van HEM, totdat HIJ komt!!!!!!
Hartelijke groeten van José Marz uit Apeldoorn.

Lydia
3 jaar geleden

Lieve José,

Nou hè, zeker een wonder!!
Is ook idd echt genade die keuze voor Jezus gemaakt te mogen hebben! Lijkt me wel lastig als idd je kleindochter van 14 zonder de Heere Jezus leeft..!😥
Belangrijk om ook voor haar te bidden, en ik zal dat ook doen(-;
Graag gedaan hoor, en wat fijn dat het je mocht bemoedigen!!
Amen zus!!

Veel liefs en zegen,
Lydia

Hier kan je een reactie voor mij persoonlijk versturen: