Jezus komt spoedig!

De dagen van onze jaren: daarin zijn zeventig jaren, of, als wij zeer sterk zijn, tachtig jaren, maar het beste daarvan is moeite en verdriet, want het wordt snel afgesneden en wij vliegen heen.Psalm 90:10 HSVDus: een generatie is 70 jaar, of voor de zeer sterken, 80 jaren.In Mattheüs 24 heeft de Heere Jezus het over Zijn wederkomst op de wolken (opname). Hij heeft het over de tekenen van de tijd, en zegt:'Voorwaar, Ik zeg u: Dit geslacht zal zeker niet voorbijgaan, totdat al deze dingen gebeurd zijn. 'Mattheüs 24:34Op 14 mei 1948 werd Israël een staat. In 2018 was dit 70 jaar.In de Bijbel staat dat de zeer sterken 80 jaar worden.

Lees meer »

De waarde van tijd met God

Tijd met God heeft veel meer invloed op hoe onze dag verloopt dan dat we zelf vaak denken. Hoezo zeg ik dit? Omdat ik het zelf heb gemerkt. Ik leek vaak een beetje op de luiaard waar het in spreuken 6: 9-10 over gaat. Daar staat namelijk: Hoelang, luiaard, blijft u liggen? Wanneer staat u op uit uw slaap? Een beetje slapen, een beetje sluimeren, een beetje liggen met gevouwen handen!Ik las altijd wel bijbel en bad wel tot God. Ook maakte ik er ’s ochtens tijd voor vrij, maar het belemmerde mij dat ik samen met mijn zus op één kamer slaap. Ook las ik steeds een onwillekeurig stukje uit mijn Bijbel. Ik had niet echt die stilte en het onderzoeken van Gods Woord. Ook deed ik er niet heel veel moeite voor. Toch maakte ik wel tijd vrij voor God en ik geloof dat dat heel belangrijk is, maar afgelopen weken heb ik geleerd om een stapje verder te gaan, uit je comfortzone.Ik luisterde een preek (Hebron Missie | Wandelen met God in de 21e eeuw | Henk Jan Leijendekker) waarin hij o.a. iets aanhaalde als het gaat over stille tijd.Sindsdien ga ik elke ochtend drie kwartier tot een uur eerder uit bed. Eerst bijbelstudie (via de soak methode – Eerst de tekst overschrijven, dan beschrijven wat je hebt gelezen, vervolgens wat jij eruit kunt halen en uiteindelijk een gebed), dan naar buiten om een rondje te lopen/skeeleren als ik thuis geen goede plek heb om met God te praten. Zo heerlijk om Hem op die manier te zoeken!Een relatie met God hebben is heel mooi, maar Hij verlangt van ons dat we gemeenschap met Hem hebben. Dat we elke ochtend tijd vrijmaken en met Hem aan tafel gaan zitten. Dat we Zijn Woord, waarin Hij zich aan ons openbaart, bestuderen en in de stilte van misschien de natuur of een kamer in huis, luisteren naar Zijn stem.En echt, het kost veel van jezelf om een uur eerder uit bed te gaan, maar het zal je veel meer brengen dan je nu misschien zou denken.Ik wil je echt aanraden om, als je dit nog niet doet, dit te gaan doen.. Het zal je dag veranderen!

Lees meer »

Gebed voor geliefden | genadetijd

De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen. 2 Petrus 3:9 HSV

Lees meer »

Korte bemoediging (zorgen)

Filippenzen 4:6-7 HSVWees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God.Wauw, wat een bemoediging! ✨🙌Soms worden we overweldigd door zorgen..Zo ik vanochtend ook. Toen verscheen deze dag tekst in m'n scherm.God zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar al onze verlangens door bidden en smeken MET DANKZEGGING bekend mogen maken bij Hem!En de test erna:Filippenzen 4:6-7 HSVen de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus.Wat geweldig hoe God ons door Zijn Woord bemoedigd en versterkt op de momenten dat wij het soms niet meer zien zitten! ❤3-1-2022

Lees meer »

Vrucht dragen

Elke rank die in Mij geen vrucht draagt, neemt Hij weg; en elke rank die vrucht draagt, reinigt Hij, opdat zij meer vrucht draagt.

Lees meer »

Korte bemoediging (vertrouwen)

Jesaja 42:16 HSV16 En Ik zal blinden leiden langs een weg die zij niet gekend hebben, Ik zal hen doen gaan op paden die zij niet gekend hebben. Ik zal vóór hen de duisternis veranderen in licht en wat krom is in wat recht is. Deze dingen zal Ik voor hen doen, Ik zal hen niet verlaten.Wat God doet is altijd goed!!Hij heeft overal zijn bedoeling mee.Geef daarom elke dag je leven aan Hem,en laat Hem je leven leiden, ook in de  lastige situaties in je leven, wanneer jesoms niet meer weet hoe het verder moet..Vertrouw op Hem, Hij laat je niet in de steek!!

Lees meer »

Verzoening

1 Johannes 2:2 HSVEn Hij is een verzoening voor onze zonden; en niet alleen voor de onze, maar ook voor de zonden van de hele wereld.Misschien ben jij wel heel erg veel bezig met het geloof, maar kan je niet geloven dat Jezus echt voor jou gestorven is. Misschien worstel je er wel mee om Gods offer persoonlijk te aanvaarden. Voor jou dan deze tekst.Je leest hier dat Jezus een verzoening is voor onze zonden. Als je zoekt op de definitie van verzoening, komt er dit te staan:''Verzoening is dat de vriendschap in een relatie hersteld wordt, nadat er een breuk is opgetreden. Deze relatie kan zijn tussen twee of meer personen of tussen andere rechtspersonen, zoals landen; in het laatste geval gaat het vaak gepaard met een vredesverdrag.''Deze verzoening betekent heel veel voor een ons als mensen. Van nature is er een kloof tussen God en mens. Deze kloof komt door de zonde. Om deze kloof te kunnen herstellen, was er een verzoening nodig. God had een oplossing; Zijn zoon, Jezus. Hij heeft Zijn Zoon aan ons gegeven om die kloof tussen God en mens te herstellen. Door Jezus is deze kloof hersteld, en is er toegang tot Gods troon. Voor elk mens.Nu is de keus aan jou. God geeft jou de vrijheid om te kiezen.Neem alsjeblieft zijn offer aan, geef je leven aan Jezus, en wandel met God voor het te laat is!!🙌🙏🥰

Lees meer »

Genade

Titus 3:4 en 5 HSVMaar toen de goedertierenheid van God, onze Zaligmaker, en Zijn liefde tot de mensen verschenen is, maakte Hij ons zalig, niet op grond van de werken van rechtvaardigheid die wij gedaan hadden, maar vanwege Zijn barmhartigheid, door het bad van de wedergeboorte en de vernieuwing door de Heilige Geest.Wow, wat is dit steeds weer een ontzettend mooi Bijbelvers🙏Hij heeft ons niet zalig gemaakt door al onze goede werken, nee, hij heeft ons alleen zalig gemaakt vanwege zijn barmhartigheid, door de wedergeboorte en door de Heilige Geest.Jezus ging aan het kruis om voor de zonden van de mensen te lijden, die Hem als hun Redder aan zouden gaan aannemen.Alles is genade. Wij hebben niks verdient..Steeds als wij weer zondigen, kunnen we weer bij Jezus terecht. Zijn onuitsprekelijke liefde voor ons is niet te beschrijven!!Neem dat offer van Christus vandaag nog aan, voordat het straks te laat is!!❤❤❤

Lees meer »

Ben jij bereid om Jezus te volgen?

Lukas 18:22 HSVMaar toen Jezus dit hoorde, zei Hij tegen hem: Nog één ding ontbreekt u: Verkoop al wat u hebt en deel het uit onder de armen en u zult een schat hebben in de hemel. En kom dan en volg Mij.We kunnen hier in Lukas 18 lezen over 'De rijke jongeman'.Hij ging naar Jezus toe, en zei;Goede Meester, wat moet ik doen om het eeuwige leven te beërven?Jezus noemt dan een paar geboden, en de jongeman zei dat hij dit allemaal vanaf zijn jeugd al heeft gedaan..Maar..Eén ding ontbrak hem nog:'Verkoop al wat u hebt en deel het uit onder de armen en u zult een schat hebben in de hemel. En kom dan en volg Mij.'Toen Jezus dit tegen de jongen zei, werd hij 'diep bedroefd', want hij was erg rijk!!Wat doet dit verhaal van deze jongeman met ons?Zitten wij ook zo vast aan onze aardse dingen, of mogen we met het lied meezeggen:I have decided to follow Jesus;I have decided to follow Jesus;I have decided to follow Jesus;No turning back, no turning back.Tho' none go with me, I still will follow,Tho' none go with me I still will follow,Tho' none go with me, I still will follow;No turning back, no turning back.My cross I'll carry, till I see Jesus;My cross I'll carry till I see Jesus,My cross I'll carry till I see Jesus;No turning back, No turning back.The world behind me, the cross before me,The world behind me, the cross before me;The world behind me, the cross before me;No turning back, no turning back.Zijn wij als we naar dit verhaal kijken wel bereid om als het nodig zou zijn, alles achter te laten en Jezus na te volgen?❤❤❤

Lees meer »

Gelovend bidden

Markus 11:24 HSVDaarom zeg Ik u: alles wat u biddend begeert, geloof dat u het ontvangen zult, en het zal u ten deel vallen.Ik merk bij mezelf vaak dat als ik God ergens om heb gebeden in geloof, dat ik er dan toch vaak weer op terug kom. Meestal willen we als mensen op een bepaalde manier toch nog zelf controle over dingen houden, zonder dat we het in vertrouwen bij God laten rusten..In dit Bijbelvers staat dat als we iets biddend begeren, we moeten geloven dat we het ontvangen zullen, en het zal ons ten deel vallen!!Soms gebeurt het dat als je dingen in het geloof hebt gebeden, het na een poos toch nog niet is gebeurd. Dit kan je soms ontmoedigen, maar bedenk ook of wat je bid wel de wil van God voor jou leven is.1 Johannes 5:14 (HSV)En dit is de vrijmoedigheid die wij hebben in het toegaan tot God, dat Hij ons verhoort, telkens als wij iets bidden naar Zijn wil.Romeinen 8:28 (HSV)En wij weten dat voor hen die God liefhebben, alle dingen meewerken ten goede, voor hen namelijk die overeenkomstig Zijn voornemen geroepen zijn.Misschien is hetgeen waar je nu voor bid niet Gods wil voor jouw leven..?

Lees meer »